top of page

STRATEGISK RÅDGIVNING

Lad os guide dig mod et blue ocean

Vi har stor erfaring inden for strategisk produktrådgivning ved hjælp af designtænkning og andre strategimetoder for at I kan ramme et unikt hul på markedet. Vi har erfaring med at tænke i krydset mellem forretningsudvikling, marked, produktdesign og ingeniørstrategier. Vi hjælper med at udvikle en designstrategi og -plan for dit nye produkt eller pipeline til nye produkter, hvor brugernes krav og behov er altafgørende, men med ideen om samtidig at aktivere produktet rent teknisk uden at kompromittere designet. 

IMG_2633.JPG
Projektforløb_CJ_Company_-_services_(1)

Design Thinking, eller på dansk, design tænkning, er en design metode, der giver en løsningsbaseret tilgang til problemstillinger. Det er yderst nyttigt værktøj til at tackle komplekse problemer, der er dårligt definerede eller ukendte, ved at forstå de involverede menneskelige behov, ved at omformulere problemet på en brugercentreret måde, ved at skabe mange ideer i brainstorming og ved at vedtage en praktisk tilgang under prototyping og test. Forståelse af disse fem faser af designtænkning vil give enhver mulighed for at anvende designtænkningsmetoderne for at løse komplekse problemer, der opstår omkring os.

Grundtanken med designmetoden, er at alle har evne til at designe og opfinde ting. Metoden kan tillæres og praktiseres af alle.

Grunden til metoden naturlige iterative tilgang, er processen lang fra lineær, da ny viden og ideer opstår som afledt af processen.  Har i behov for hjælp til hurtig udvikling og eksekvering af en idé baseret på en markedsindikation eller et problem i er stødt på i jeres dagligdag eller på jeres arbejdsplads, så lad os hjælpe jer i gang med at

Grundtanken er, at alle mennesker har en medfødt evne til at designe og opfinde ting. Designtænkning kan tillæres og praktiseres af alle. Designeren arbejder helhedsorienteret med at undersøge mange forskellige løsningsmuligheder undervejs før udvikling og implementering af den endelige løsning. Derfor er processen sjældent lineær, men kendetegnet ved mange feedback-loops, hvori ny viden indgår i kvalificering af problemløsningen.

7.png

Vi har mange flere redskaber i værktøjskassen til at hjælpe jer strategisk med at udvikle et bedre produkt, ramme et bedre marked eller udvikle en skarpere forretningsmodel. Vi kan bl.a. hjælpe jer med:

  • Aktør/netværk kortlægning

  • Markedssegmentering

  • Forretningsmodellering

  • Produkt værdiskabelse

  • Prisstrategi

  • Strategi canvas og ERRC  

Vil du gerne vide mere, så giv os et kald ved at trykke på den blå knap!

bottom of page